Minął termin składania ofert w przetargu na remont mostów i przepustów na drogach krajowych na Podkarpaciu. Rzeszowska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała oferty na modernizację dwóch czterech obiektów inżynieryjnych.
Remont przejdą dwa mosty na drodze krajowej nr 19 i dwa przepusty na DK28. Przetarg został podzielony na odrębne zadania.
Modernizacja czterech obiektów
W ramach zadania wyremontowane zostaną dwa mosty i dwa przepusty. Pierwszym z nich jest most przez rzekę Wisłok w miejscowości Iskrzynia w ciągu drogi krajowej nr 19 w km 249+814. Istniejący most to konstrukcja żelbetowa o schemacie statycznym belki dwuprzęsłowej ze wspornikami. Most wybudowano w 1966 roku. Obecne szerokości użytkowe obiektu to jezdnia o szerokości 2 x 3,5 metra, a także chodniku obustronne 2 x 1,54 metra. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. wykonanie zasadniczych prac remontowych na moście, wraz z wykonaniem wszystkich warstw bitumicznych nawierzchni na dojazdach i obiekcie czy wykonanie oznakowania poziomego jezdni.
Drugi most zgłoszony do modernizacji to obiekt przez rzekę Gwoźnica w miejscowości Wyżne – również w ciągu DK19 w km 213+231. Jest to most jednoprzęsłowy wybudowany w 1956 roku i przebudowany w 1998 r. Długość całkowita obiektu to 13,3 m. Zadanie będzie tu obejmowało m.in. wykonanie prac rozbiórkowych, wykonanie zasadniczych prac remontowych na moście, wraz z wykonaniem wszystkich warstw bitumicznych nawierzchni na dojazdach i obiekcie i wykonanie oznakowania poziomego Prace odbywać się będą w podziale na połowy.
Pierwszym z przepustów znajduje się natomiast w Sieniawie w ciągu drogi krajowej nr 28 w km 252+828 o długości całkowitej 23 metrów. Szerokość użytkowa składa się z jezdni 2 x 3,5 m, opaski 2 x 0,75 m oraz pobocza 2 x 1 m. Wykonawca będzie musiał m.in. wykonać zabezpieczenia wykopów pod rozbiórkę części przelotowej oraz w osi drogi, wykonać rozbiórkę części przelotowej oraz głowicy żelbetowej, wykonać ławę fundamentową wraz z montażem prefabrykatów żelbetowych czy też wykonać płyty zespalające wraz z izolacją.
Ostatnim obiektem inżynierskim, który obejmie remont, jest przepust w Tarnogórze w ciągu DK28 w km 80+819 o długości całkowitej 15 metrów. Zakres będzie niemalże identyczny jak w Sieniawie.
Są chętni na wszystkie remonty
Do remontu mostu przez rzekę Wisłok w Iskrzyni zgłosiło się pięciu wykonawców. Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie 3,569 mln zł i dwie oferty mieszą się w tym budżecie. Jest to propozycja MG Infrastruktura Marian Wołczyk na 2,337 mln zł oraz Przedsiębiorstwa Budowlanego Stalmost – 3,287 mln zł. Pozostałe oferty to: Detal Mosty Piotr Włoch, Krzysztof Grodzicki – 3,658 mln zł; Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” – 4,717 mln zł oraz Primost Południe – 4,280 mln zł.
Na remont mostu przez Gwoźnicę na DK19 zgłosiło się najwięcej chętnych, bo aż siedmiu. Tutaj zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadania 1,651 mln zł i tylko jedna oferta spełnia te wymogi budżetowe. Jest to oferta MG Infrastruktura Marian Wołczyk – 1,497 mln zł. Pozostałe propozycje to natomiast: Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost – 1,690 mln zł; Detal Mosty Piotr Włoch, Krzysztof Grodzicki – 2,321 mln zł; Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie” – 2,496 mln zł; Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe „Jawal” – 1,942 mln zł; Primost Południe – 2,467 mln zł oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego „Mostokol” – 2,240 mln zł.
Do modernizacji przepustu w miejscowości Sieniawa zgłosiło się czterech chętnych i tu również tylko jedna oferta meiści się w budżecie GDDKiA wynoszącym 962 tys. zł. Złożył ją Strabag a jej wartość to 955 tys. zł. Pozostałe to: MG Infrastruktura Marian Wołczyk – 1,047 mln; Primost Południe – 1,454 mln zł oraz Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost – 1,105 mln zł.
W ostatnim zdaniu na przepust w miejscowości Tarnogóra zgłosiło się pięciu wykonawców. Generalna Dyrekcja chce przeznaczyć na ten cel 599 tys. zł i dwóch oferentów spełniło te wymagania finansowe. To MG Infrastruktura Marian Wołczyk i Strabag oferujący kolejno 574 tys. oraz 544 tys. zł. Trzy pozostałe oferty to: Primost Południe – 907 tys. zł; Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego „Mostkol” – 899 tys zł oraz Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost – 667 tys. zł.
Teraz zamawiający wybierze najkorzystniejsze oferty, przy czym kierować się będzie trzema kryteriami. Najważniejsza będzie cena stanowiąca 60 procent oceny. Zamawiający weźmie też pod uwagę przedłużenie okresu gwarancji jakości oraz termin realizacji kontraktu – po 20 procent.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.